آزمایشگاه تحقیقاتی ایزوتوپ‌های پایدار
28 خرداد 1398

آزمایشگاه تحقیقاتی ایزوتوپ‌های پایدار، اولین و تنها مرکز تخصصی آنالیز ایزوتوهای پایدار در کشور می‌باشد که در سال 1396 در دانشگاه اراک تاسیس شده است. این آزمایشگاه قسمتی از مجموعه آزمایشگاههای مرکزی دانشگاه اراک بوده و به ارائه خدمات آزمایشگاهی با کیفیت مرتبط با ایزوتوپهای پایدار سبک در حوزه‌های هیدرولوژی،زمین‌شناسی، هواشناسی، نفت و گاز، علوم تغذیه، جرم‌شناسی، باستان‌شناسی،کشاورزی، محیط‌زیست و شیمی می‌پردازد

 

 این آزمایشگاه با اتکا بر دانش و تجربیات کادر مجرب و آموزش دیده خود تمام تلاش خود را در جهت بهینه ‌سازی روش‌های آنالیزی به طور مداوم بکار می­‌گیرد تا نتایج حاصله با پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های ایزوتوپی در سراسر جهان قابل مقایسه باشد(در این ارتباط شرکت در آزمون‌های مهارت در سطح بین ­المللی در دستور کار قرار دارد).
هدف اصلی این آزمایشگاه به دست آوردن دقیق­‌ترین نتایج در یک بازه زمانی قابل قبول، پوشش نیاز­های مشتریان و در نهایت کسب حداکثر رضایتمندی آنها می­‌باشد. شایان ذکر است ارائه این گونه خدمات برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و اساتید و دانشجویان و صاحبان مشاغل تخصصی را از ارسال نمونه جهت انجام آنالیز ایزوتوپ‌های پایدارسبک به خارج از کشور بی­ نیاز می­‌گرداند.